نشست هم اندیشی در تاریخ۱۴۰۱/۰۵/۰۲

در این جلسه که به میزبانی اعضاء محترم هیئت مدیره انجمن ، با حضور صاحب نظرانی از ارگانهای دولتی و همچنین روسای انجمن های پلیمری کشور برگذار گردید.

مباحث مختلفی در مورد صنعت ماشین سازی پلیمری مطرح شد . در ابتدا هدف برگذاری این همایش برای حضار تبیین شد ، که هدف از برگذاری چنین همایش تخصصی ارتقاء صنعت ساخت ماشین آلات و تجهیزات پلیمری ایران است .

تمام حضار ، میهمانان و صاحب نظران ضمن حمایت کامل و ابرازخرسندی از اخذ چنین تصمیمی ، تأکید داشتند که برگذاری چنین همایشی ، بسیار واجب و نیاز مبرم این صنعت میباشد و میتواند منتج به نقشه راهی برای ارتقاء و رشد ماشین سازی پلیمری شود . همچنین سطح تکنولوژی ، توان ماشین سازی داخلی و خارجی را معرفی کند .

با توجه به این که میزان ساخت ماشین آلات و تجهیزات تولید ، چه پلیمری و چه غیر پلیمری در کشور حدوداً ۳/۲ میلیارد دلار میباشد و میزان نیاز کشور تقریباً۸ میلیارد دلار است ، لذا فرصت و بازار بزرگی برای ساخت ماشین آلات در کشور وجود دارد و این همایش میتواند گام مثبت و موثری برای کسب سهم بیشتر ازاین بازار باشد . همچنین باید در نظر داشت ، کشورهای همسایه ما نیز حداقل سالانه ۵۹ میلیارد دلار ماشین آلات و تجهیزات تولید به صورت کلی نیاز دارند ، لذا مقوله صادرات نیز میتواند بازار این صنعت را به صورت مضاعف جذاب کند ، در نتیجه پرداختن به صورت تخصصی به صنعت ماشین سازی تمرکز و اهتمام روزافزونی را می طلبد.

تعداد زیاد واردکننده ماشین آلات و تجهیزات تولید و همچنین حجم بالای واردات این کالاها نشان دهنده این است که ، بازار این صنعت مادر بسیار جذاب و گسترده است و سهم سازندگان داخلی از این بازار باید بیشتر شود.

به طور خلاصه در این نشست هم اندیشی جمع بندی شدکه ، با نگاه کلان به زنجیره ارزش صنعت پلیمر باید منافع تمام ذینفعان این صنعت و حلقه های مختلف این زنجیره در نظر گرفته شود ، تا بتوان از طریق برگذاری همایش تخصصی مذکور ، برنامه ریزی دقیق و کاربردی برای ارتقاء صنعت ماشین سازی پلیمری کشور انجام داد.